اساسنامه اندیشکده امام خمینی

از تاریخ‌نما
نسخهٔ تاریخ ‏۱۸ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۵:۴۷ توسط Hasaninasab (بحث | مشارکت‌ها)
پرش به: ناوبری، جستجو

اساسنامه اندیشکده امام خمینی

فصل اول - کلیات و اهداف:

ماده 1:

نام سازمان مردم نهاد مورد نظر اندیشکده امام خمینی (ره) است که در این اساسنامه به لحاظ رعایت اختصار "مؤسسه" نامیده می‌شود

ماده 2:

نوع فعالیت: کلیه فعالیت‌های مؤسسه غیرسیاسی و غیرانتفاعی و غیردولتی بوده و در موضوع امور زیرساختی توسعه با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و این اساسنامه فعالیت خواهد نمود.

ماده 3:

محدوده فعالیت مؤسسه در سطح استان مرکزی است.

ماده 4:

محل: مرکز اصلی مؤسسه در استان : مرکزی - شهرستان اراک به نشانی: اراک- خ میرزای شیرازی – ساختمان دانشکده هنر دانشگاه اراک – طبقه دوم واقع است و در صورت لزوم می‌تواند پس از کسب مجوز از مرجع صدور پروانه برابر مقررات در سایر نقاط داخل یا خارج کشور شعبه یا دفتر نمایندگی ایجاد نماید.

ماده 5:

تابعیت: مؤسسه تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و کلیه اعضای آن التزام خود را به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارند.

ماده 6:

مدت فعالیت مؤسسه از تاریخ تأسیس به مدت نامحدود می‌باشد.

ماده 7:

دارایی اولیه مؤسسه اعم از منقول و غیرمنقول مبلغ 10000000 ریال می‌باشد که از سوی هیئت موسس تماماً پرداخت شده و در اختیار مؤسسه قرار گرفته است.

ماده 8:

هیئت موسس مؤسسه اشخاصی هستند که برای تهیه مقدمات تشکیل قیام نموده‌ و بعد از تأسیس تحت عنوان موسس مسوولیتی نخواهند داشت.

ماده 9:

اهداف مؤسسه عبارتند از :

الف : کلیات

  • تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و نیز تحکیم وترویج و اعتلای سیاست‌های خرد و کلان صنعتی واقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در زمینه‌های:
  • اندیشه‌ورزی، گفتمان‌سازی و مفهوم‌سازی در حوزه علوم انسانی.
  • بهره‌گیری از نخبگان و خبرگان علوم انسانی جهت ارائه راهکارهای جدید در این حوزه.
  • انجام مطالعات، بررسی‌های علمی و ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه علوم انسانی.

ب : روش اجرای هدف:

  1. شناسایی و جذب نخبگان و صاحبنظران و خبرگان در حوزه‌های مختلف علوم انسانی.
  2. ایجاد کارگروه‌های تخصصی در موضوعات مرتبط.
  3. نیازسنجی و شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و تهدیدهای حوزه علوم انسانی.
  4. شبکه‌سازی و ایجاد محتوا در راستای توسعه اقتصادی پایدار.
  5. برقراری ارتباط با اندیشکده‌های داخل و خارج از کشور جهت بهره‌گیری از تجربیات جهانی.

فصل دوم : ساختار

ماده 10:

ارکان مؤسسه عبارتند از : 1- مجمع عمومی 2- هیئت مدیره 3- بازرس.

ماده 11:

وظایف مجمع عمومی مؤسس:

  1. انجام اقدامات اولیه برای تاسیس مؤسسه.
  2. تهیه و طرح اساسنامه و تصویب آن.
  3. انتخاب اعضاء هیئت امنا.
  4. انتخاب اولین مدیران و بازرسان.

تبصره 1: اکثریت لازم جهت تشکیل مجمع عمومی مؤسس در بار اول با حضور نصف بعلاوه یک اعضاء بوده و در صورت عدم حد نصاب اکثریت لازم، دربار دوم با حضور یک سوم اعضاء رسمیت خواهد یافت.

تبصره 2: تصمیمات مجمع عمومی مؤسس با اکثریت دو سوم آراء حاضرین با تایید مرجع صدور پروانه و دستگاه تخصصی اتخاذ و رسمی می‌شود.

ماده 12:

مجمع عمومی عادی متشکل از اعضای هیئت امنا بوده و عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری است که به صورت عادی یا فوق‌العاده تشکیل می‌شود.

تعداد اعضای هیئت امنایی 10 نفر می‌باشد.

ماده 13:

چنانچه ادامه همکاری هر یک از اعضا هیئت امنا به علل فوت، عزل و یا استعفا غیر ممکن شود، هیئت امنا شخص واجد شرایط و مورد اعتماد دیگری را با رای اکثریت نسبی اعضا به‌عنوان عضو هیئت امنا انتخاب می‌نماید.

ماده 14:

مجمع عمومی عادی هیئت امنا سالانه در شهریور ماه تشکیل خواهد شد. جلسه با حضور نصف به علاوه یک اعضا در بار اول رسمیت یافته و با حضور هر تعداد از اعضا در بار دوم تشکیل و رسمی خواهد بود.

تبصره 1 – اکثریت لازم جهت اتخاذ تصمیم مجمع عمومی عادی نصف به علاوه یک آرا حاضرین در جلسه رسمی مجمع می‌باشد؛ مگر در خصوص انتخاب مدیران یا بازرسان که با اکثریت نسبی خواهد بود. در صورتی که در دعوت نخست، اکثریت حاصل نشد، جلسه دوم به فاصله حداقل 10 (ده) روز تشکیل و با هر تعداد از اعضای حاضر، جلسه رسمیت خواهد یافت.


تبصره 2- مجمع عمومی هیئت امنا ممکن است به صورت فوق‌العاده در هر زمان به تقاضای هیئت مدیره یا بازرس (ها) یا یک ‌پنجم اعضاء هیئت امنا در صورتی که هیئت مدیره یا بازرس ظرف مدت 20 روز به درخواست اعضا مبنی بر تشکیل مجمع عمل ننماید، تشکیل می‌گردد.


تبصره 3- دعوت برای مجمع عمومی عادی از طریق درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار حداقل 10 روز و حداکثر 40 روز قبل از برگزاری مجمع و با دعوت (کتبی-تلفنی ) صورت می‌پذیرد.

تبصره 4- روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌ها روزنامه پیمان یزد می‌باشد.

ماده 15:

وظایف مجمع عمومی عادی امنا:

  1. انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان (اصلی و علی البدل).
  2. استماع و رسیدگی به گزارش هیئت مدیره و بازرس (ها).
  3. تعیین خط مشی کلی مؤسسه.
  4. بررسی و تصویب یا رد پیشنهادهای هیئت مدیره.
  5. تعیین عضو جانشین هیئت امنا.
  6. تصویب ترازنامه و بودجه مؤسسه.
  7. تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌ها و دعوتنامه‌ها.
  8. عزل اعضای امنا، هیئت مدیره و بازرسان.

ماده 16:

مجمع عمومی فوق‌العاده با شرایط زیر تشکیل خواهد شد:

  1. با درخواست اکثریت اعضای هیئت مدیره یا بازرس.
  2. با درخواست یک‌ پنجم اعضای امنا.

تبصره 1- دعوت برای مجمع عمومی فوق‌العاده کتبی بوده و حداقل 10 (ده) روز قبل از تشکیل آن به اطلاع اعضا امنا خواهد رسید.

تبصره 2 – اکثریت لازم جهت تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده بار اول همان شرایط مجمع عمومی عادی می‌باشد و در بار دوم با حضور بیش از یک سوم اعضای امنا تشکیل می‌گردد.

تبصره 3 – تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده با تصویب دو سوم اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 17:

وظایف مجمع عمومی فوق‌العاده :

  1. تصویب تغییرات اساسنامه.
  2. بررسی و تصویب یا رد انحلال مؤسسه.
  3. تغییر در میزان سرمایه.
  4. انحلال قبل از موعد.
  5. هرگونه تغییر در ماهیت.

ماده 18:

جلسات مجامع عمومی امنا توسط هیئت رئیسه‌ای مرکب از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره می‌شوند.

تبصره 1- اعضای هیئت رئیسه نباید از بین کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسان باشند و با اعلام قبولی نامزدی خود در مجمع عمومی، انتخاب خواهند شد.

تبصره 2 – رئیس هیئت مدیره‌، رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی خواهد بود مگر اینکه موضوع عزل یا انتخاب هیئت مدیره باشد.

ماده 19:

هیئت مدیره :

مؤسسه دارای هیئت مدیره‌ای مرکب از 7 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی‌البدل خواهد بود.

تبصره 1- جلسات هیئت مدیره با حضور بیش از نصف اعضا رسمیت یافته و تصمیمات متخذه با اکثریت آرا حاضرین معتبر خواهد بود.

تبصره 2 – شرکت اعضای هیئت مدیره در جلسات آن ضروریست و غیبت هر یک از اعضا بدون عذر موجه و بدون اطلاع قبلی تا 4 جلسه متوالی یا 8 جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.

تبصره 3 – دعوت از اعضای هیئت مدیره باید حداقل 7 روز قبل از تشکیل جلسه به صورت قانونی انجام پذیرد.

ماده 20:

در صورت استعفا یا فوت یا سلب شرایط از هر یک از اعضای هیئت مدیره یا بازرس عضو علی‌البدل برای مدت باقیمانده هیئت مدیره یا بازرسی بجای عضو اصلی انجام وظیفه خواهد نمود.

در صورتی‌که تعداد هیئت مدیره یا بازرس به هر دلیل کمتر از تعداد اعضاء اصلی شود و ورود اعضاء علی البدل نیز موجب تکمیل آن نشود مجمع عمومی حسب مورد به صورت عادی یا به صورت فوق‌العاده جهت تکمیل تعداد باقیمانده اعضا برگزار خواهد گردید.

ماده 21:

هیئت مدیره علاوه بر جلساتی که به‌طور مرتب و حداقل هر ماه 2 بار تشکیل می‌گردد بنا به ضرورت با دعوت کتبی یا تلفنی رئیس یا نایب رئیس تشکیل جلسه فوق‌العاده خواهد داد.

تبصره: نحوه تشکیل جلسه فوق‌العاده به‌موجب آئین‌نامه داخلی است که به تصویب هیئت مدیره خواهد رسید.

ماده 22:

اعضای هیئت مدیره در اولین جلسه‌ای که بعد از انتخاب شدن تشکیل می‌دهند از بین خود یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس و یک نفر خزانه‌دار انتخاب خواهند نمود، حدود اختیارات آنها را اساسنامه یا آیین نامه‌‌ای که به تصویب مجمع عمومی امنا خواهد رسید مشخص می‌نماید.

تبصره 1- هیئت مدیره در هر موقع می‌تواند افراد فوق الذکر را از سمت‌های مذکور عزل کند.

تبصره 2- هیئت مدیره در صورت لزوم می‌تواند سمت‌های دیگری برای سایر اعضا هیئت مدیره تعریف نماید.

ماده 23:

هیئت مدیره برای مدت 2 سال انتخاب خواهند شد. انتخاب مجدد هیئت مدیره برای دوره‌های بعدی بلامانع بوده همچنین هیئت مدیره موظف است حداکثر 3 ماه قبل از پایان تصدی خود از مجمع عمومی عادی امنا به منظور انتخابات هیئت مدیره جدید دعوت نماید. هیئت مدیره قبل از درج آگهی موظف است دستور و زمان برگزاری مجمع را به تائید مرجع صدور پروانه برساند و حداقل ده روز قبل از پایان تصدی خود نتیجه انتخابات را به مراجع ذی ربط و ذی صلاح اعلام نماید.

ماده 24:

هیئت مدیره نماینده قانونی مؤسسه بوده و وظایف و اختیارات آن در چارچوب اساسنامه بشرح ذیل می‌باشد :

حفظ و حراست اموال منقول و غیر منقول، رسیدگی به حساب‌ها، پرداخت دیون و وصول مطالبات، اجرای مصوبات مجامع عمومی، افتتاح حساب در بانک‌ها طی انجام تشریفات قانونی، تعقیب جریانات قضائی و اداری و ثبتی در کلیه مراحل قانونی در محاکم، تعیین حکم و تعیین وکیل و عزل آن، قطع و فصل دعاوی از طریق سازش (مصالحه) و در صورت اقتضاء تفویض و واگذاری تمام یا قسمتی از اختیارات خود به هر شخص دیگر اعم از حقوقی یا حقیقی با حق توکیل و سایر وظایفی که بر اساس اساسنامه به هیئت مدیره واگذار گردیده. به طور کلی هیئت مدیره می‌تواند هر اقدام و معامله‌ای را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال منقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی می‌باشد پس از تصویب مجمع به نام مؤسسه انجام دهد.

تبصره 1- جز درباره موضوعاتی که به موجب مفاد این اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آنها در صلاحیت خاص هیئت امنا است، هیئت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور مشروط به رعایت حدود اهداف و اساسنامه را دارا می‌باشد.

تبصره 2- هیئت مدیره پس از تصویب می‌تواند در انجام معاملات و یا پرداخت هزینه‌های جاری مؤسسه تا مبلغ 1میلیارد ریال بدون تصویب مجمع عمومی رأساً اقدام نماید.

ماده 25:

مجمع عمومی عادی امنا 1 نفر را به‌عنوان بازرس اصلی و 1 نفر را به‌عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت یکسال انتخاب خواهد نمود.

ماده 26:

هیئت مدیره از بین خود یا خارج یک نفر را به سمت مدیرعامل انتخاب نموده و حدود اختیارات و مدت تصدی و حق الزحمه او را تعیین می‌نماید.

تبصره : مدیرعامل نمی تواند درعین حال رئیس هیئت مدیره باشد مگر با تصویب سه چهارم آراء حاضرین اعضای مجمع عمومی.

ماده 27:

بازرس می‌تواند در هر موقع هر گونه رسیدگی و بازرسی را در مورد عملیات مؤسسه انجام داده و اسناد و مدارک و اطلاعات مربوطه را مطالبه کرده و مورد رسیدگی قرار دهد و در صورت لزوم تقاضای تشکیل جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی را بنماید.

ماده 28:

هیئت مدیره و بازرسان تا زمانی‌که جانشین آنها از سوی مجمع عمومی انتخاب نشده‌اند در مسئولیت خود باقی خواهند بود.

ماده 29:

اشخاص ذیل نمی توانند بعنوان بازرس انتخاب شوند:

  1. کسانی که به علت ارتکاب جرم و به موجب حکم قطعی دادگاه از حقوق اجتماعی کلاً و یا بعضاً محروم شده باشند؛
  2. مدیران و مدیر عامل.
  3. اقربای سببی و نسبی مدیران و مدیر عامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم.
  4. همسر اشخاص مذکور دربند2.

تبصره : انتخاب مجدد بازرسان بلا مانع است.

ماده 30:

وظایف بازرس بشرح ذیل است :

  1. بررسی کلیه اسناد و اوراق مالی و تهیه گزارش برای مجمع عمومی امنا.
  2. مطالعه گزارش سالانه هیئت مدیره اعم از مالی و غیر مالی و تهیه گزارش عملکرد برای اطلاع مجمع عمومی.
  3. گزارش هرگونه تخلف هیئت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی امنا.
  4. اظهار نظر کتبی درباره صحت صورت دارایی، عملکرد و مطالب و اطلاعاتی که هیئت مدیره و مدیران در اختیار مجمع عمومی گذاشته‌اند.
  5. سایر وظایفی که اساسنامه و قوانین و مقررات موضوعه به عهده بازرس قرار داده است.

تبصره: بازرس می‌تواند بدون داشتن حق رای در جلسات هیئت مدیره شرکت نماید.

ماده 31:

مدیرعامل بالاترین مقام اجرایی مؤسسه است و در حدود اختیاراتی که از طرف هیئت مدیره و اساسنامه به وی تفویض می‌گردد نماینده مؤسسه محسوب شده و از طرف مؤسسه حق امضا دارد.

تبصره1- عزل مدیر عامل از اختیارات هیئت مدیره می‌باشد که باید مستند و مدلل باشد.

تبصره 2- اگر مدیرعامل عضو هیئت مدیره باشد دوره مدیریت عاملی او از مدت عضویتش در هیئت مدیره بیشتر نخواهد بود، لیکن انتخاب مجدد او طبق مقررات این اساسنامه بلامانع می‌باشد.

تبصره 3- کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور با امضای مدیر عامل و خزانه‌دار و در غیاب خزانه‌دار با امضای رئیس هیئت مدیره و با مهر مؤسسه معتبر خواهد بود.

ماده 32:

مدیرعامل مجری مصوبات مجمع عمومی و هیئت مدیره بوده و دارای اختیارات و مسئولیت‌های ذیل می‌باشد :

  1. نمایندگی قانونی در مراجع رسمی و نهادها و در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی؛
  2. استخدام و عزل و نصب کارکنان در حدود ضوابط و مصوبات و با تصویب هیئت مدیره؛
  3. نگهداری دارایی، اموال، حساب‌ها، اسناد و دفاتر ؛
  4. اعمال اختیاراتی که به‌صورت موردی یا مقطعی از جانب هیئت مدیره به وی تفویض شده باشد؛
  5. ارائه پیشنهادهای لازم در زمینه گسترش، بهبود و هماهنگی در فعالیت‌های مؤسسه به هیئت مدیره جهت ارائه به مجمع عمومی؛
  6. تهیه پیش‌نویس ترازنامه، بودجه، خط مشی و گزارش سالیانه جهت بررسی هیئت مدیره و ارسال به مجمع عمومی؛
  7. تهیه پیش‌نویس آئین نامه‌های مورد لزوم جهت طرح و تصمیم‌گیری در هیئت مدیره؛
  8. نظارت و ایجاد هماهنگی در فعالیت شعب، نمایندگی‌ها و دفاتر؛
  9. پیشنهاد برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده با ذکر علل موجه برای تصویب به هیئت مدیره؛
  10. انجام سایر وظایف و اختیاراتی که طبق اساسنامه و قوانین و مقررات مربوطه به مدیرعامل محول شده یا بشود.

ماده 33:

حقوق و مزایای مدیرعامل به‌وسیله هیئت مدیره تعیین می‌شود.

در صورتی‌که مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره نباشد بدون داشتن حق رای می‌تواند در جلسات هیئت مدیره شرکت نماید.

ماده 34:

مدت مأموریت مدیرعامل از مدت مأموریت هیئت مدیره تجاوز نخواهد کرد و تغییر یا تجدید انتخاب او نیز بلامانع است. به هر صورت مدیرعامل در صورت انقضا مدت مأموریت موظف است تا تعیین جانشین وظایف محوله را انجام دهد.

فصل سوم : بودجه و مواد متفرقه

ماده 35:

بودجه مؤسسه از طریق ذیل تأمین می‌شود. الف) هدیه، اعانه و هبه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی و دولتی و غیردولتی.

ب) وقف و حبس.

پ) وجوه حاصل از فعالیت‌های انجام شده در چارچوب موضوع فعالیت، اهداف و اساسنامه سازمان و این آئین‌نامه.

ماده 36:

درآمد و هزینه‌های مؤسسه در دفاتر قانونی ثبت و شرح بیلان آن حداکثر تا دو ماه پس از پایان هر سال مالی به مراجع ذیربط ارایه خواهد شد.

تبصره 1- هیئت مدیره مکلف است کلیه درآمدهای حاصله سالانه را مطابق اساسنامه صرف اهداف و وظایف نماید و چنانچه وجوهی مازاد بر هزینه‌های مؤسسه موجود است در حساب مخصوصی به‌نام مؤسسه نزد یکی از بانک‌های رسمی ایران نگهداری نماید.

تبصره 2- سال مالی مؤسسه منطبق با سال شمسی بوده و همواره به پایان اسفند ماه ختم می‌شود به استثناء سال مالی اول که از بدو تاسیس لغایت اسفندماه همان سال خواهد بود.

تبصره 3- مکاتبات رسمی مؤسسه با امضای مدیر عامل صورت می‌پذیرد.

تبصره 4-کلیه مدارک، پرونده‌ها و مکاتبات در دفتر مرکزی نگهداری می‌شود

تبصره 5– مصوبات و صورتجلسات هیئت مدیره در دفاتر مخصوص به‌ترتیب تاریخ، ثبت و به امضای اعضای ذیربط خواهد رسید.

ماده 37:

هیئت مدیره مکلف است هرگونه تغییر یا اصلاح اساسنامه را به مرجع صادرکننده پروانه فعالیت اعلام نماید و در صورت موافقت مرجع صدور پروانه به تصویب مجمع عمومی رسانده و نتیجه آن را برای انجام تشریفات اداری ثبت، به مرجع صدور پروانه اعلام نماید.

ماده 38:

هیئت مدیره مکلف است محل مؤسسه و تغییرات بعدی آن را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت اعلام نماید.

ماده 39:

مؤسسه دارای سربرگ، مهر و یا آرم مخصوص خواهد بود که متن آن با تصویب هیئت مدیره و برابر مقررات تهیه خواهد شد. هیئت مدیره مکلف است نمونه سربرگ، مهر و آرم تهیه شده را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت و ثبت شرکت‌ها ارسال نماید.

تبصره- هیئت مدیره در حفظ و حراست از مهر و آرم مسؤلیت قانونی دارد.

ماده 40:

انحلال : در صورت انحلال مؤسسه مجمع عمومی فوق‌العاده حداقل 3 نفر را به‌عنوان هیئت تصفیه انتخاب و این هیئت موظف خواهد بود پس از رسیدگی به حساب‌ها و تصفیه بدهی‌ها و وصول مطالبات باقیمانده و تعیین دارایی مسلم اعم از منقول و غیر منقول دارایی مؤسسه را به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده برساند. هیئت مذکور موظف است نتیجه را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت ارائه نماید.

تبصره 1- مجمع عمومی فوق‌العاده موظف است دارایی سازمان را پس از انحلال که با نظارت مرجع صدور پروانه به یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد با موضوع فعالیت مشابه تعیین می‌گردد، واگذار نماید.

تبصره 2- تصفیه امور مربوط بر طبق مفاد اساسنامه و قوانین موضوعه صورت خواهد پذیرفت.

تبصره 3- هیئت تصفیه از بین خود یک نفر را به‌عنوان مدیر تصفیه انتخاب می‌نماید.

تبصره 4- مدیر تصفیه موظف است یک نسخه از گزارش را به مرجع صدور پروانه و ثبت شرکت‌ها ارائه نماید.

ماده 41:

چنانچه فعالیت‌های مندرج در اهداف این اساسنامه نیازمند کسب مجوز خاص از سایر دستگاه‌های دولتی باشد، مؤسسه موظف است نسبت به کسب مجوز مورد نظر اقدام نماید.

ماده 42:

مواردی که در این اساسنامه پیش بینی نشده است بر اساس آئین‌نامه ذیربط تأسیس و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد و عمومات قانون تجارت عمل خواهد شد.

ماده 43:

این اساسنامه مشتمل بر 3 فصل و 43 ماده و 35 تبصره در نشست مورخ 1/7/1397 مجمع عمومی مؤسس به تصویب رسید.

منابع